این مرکز در سال 1379در ساختمان کنونی خودافتتاح و آغاز به کار نمودوتا این لحظه فعالیت های خود را با کارگاه

های فرهنگی،هنری وادبی ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه  7603 جلد کتاب دارد و با دارا بودن فضایی بالغ بر مساحت 375متر مربع دارای سالن

مطالعه کودک ونوجوان می باشد.

خدمات مرکز:  کارگاه های فرهنگی ،هنری ویژه گروه سنی 4سال کامل تا 17 سال،اجرای فعالیتهای ویژه اعضا مجازی

برخط(فعالیت اعضا حقیقی به دلیل محدودیتهای کرونایی تا اطلاع ثانوی لغو می باشد)،برگزاری کارگاه های تخصصی

وفعالیتهای فرهنگی،هنری وادبی

بخشهای مرکز: کتابخانه کودک ونوجوان- دو کلاس مجزا جهت اجرای فعالیتهای فرهنگی، هنری وادبی

امکانات ویژه:  سالن مطالعه اعضا کودک ونوجوان-دوکلاس مجزا

امکانات کارگاهی:  دارد.

خدمات فراگیر:  ندارد.

روز و ساعت فعالیتها: مرکز در یک شیفت و از ساعت 8الی13ظهر دایر می باشد. روزهای زوج ویژه حضور دختران و روزهای فرد ویژه حضور پسران می باشد.

پرسنل:  1 مربی مسئول،1 مربی فرهنگی،1،مربی هنری-مرکز نیروی خدمات ندارد.

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6سال کامل تا 17سال،شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

.............................................................................................................

نشانی:   بلوار آیت الله خامنه ای،جنب پارک شقایق،روبه روی سازمان بیمه ی تامین اجتماعی.

تلفن:   52229008-061

مسئول مرکز:زینب  مقدم

 

اخبار مرکز:

 

  • 1401/09/27 - 16:20
  • تعداد بازدید: 2686
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با هفته پژوهش در کانون خوزستان؛

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را برگزار کرد.

​​

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را با حضور امید فاضلی، مدرس این نشست و جمعی از اعضای هنرمند،پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در گالری ریم اهواز برگزار کرد.

امید فاضلی با اشاره به موضوع خوانش آثار گفت: خوانش متن به معنای توانایی رمزگشایی و رمزخوانی از جانب فرا متن است.

وی افزود؛ خواننده با توجه به پیش‌زمینه ذهنی و جهان‌نگری، تجربیات زیستی، آرزوها و انتظارات خود، از متن برداشت می‌کند  و در واقع می‌توان گفت: فرامتن، متن را همان‌طور درک می‌کند که خود او از متن انتظار دارد.

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

وی در ادامه با نشان دادن چند تصویر و بازنمایی آن با هدف ثابت کردن استدلال‌های علمی و غیرعلمی در مورد خوانش متن در آثار هنری توضیحاتی را ارائه داد.

او با تأکید بر توجه به عناصر بصری گفت: عناصر بصری به دلیل انتقال سریع پیام و قدرت تأثیرگذاری بر مخاطب از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

مدرس این نشست تخصصی در ادامه تصریح کرد؛ در جهان معاصر با نسلی روبرو هستیم که کمتر فرصت توجه و آگاهی از کهن الگوها را دارد، و اگر بخواهیم خوانشی از متن نسل امروز ارائه دهیم باید با توجه به درک زمینه‌های شکل‌گیری هر متن درصدد کم کردن این شکاف نسلی برآییم، تا بتوانیم از یک‌سو آن دسته از تصاویر و معناهایی را که همچنان مؤثر و قابلیت ماندگاری دارند را تشخیص دهیم و از سوی دیگر، درصد اثرگذاری پاره‌ای از احکام اثباتی پیشین به حداقل برسد. 

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت